Alle thema's

Vrijetijdsbesteding

Informatie over hobby, sport en vakantie.

iphone-12-12-pro-2.jpg

De opbouw en inhoud

Voor het in kaart brengen van de vrijetijdsbesteding in Nederland voeren wij jaarlijks grootschalig marktonderzoek uit. Uit dit onderzoek komen veel lifestyle inzichten over elk GeoType. Denk aan de hobby’s en interesses, de meest gemaakte uitstapjes, favoriete sporten en vakantievoorkeuren.

Ieder GeoType is dus uniek en bevat kenmerkende informatie over vrijetijdsbesteding. Zo bezoeken Intellectuele Cultuurliefhebbers graag klassieke concerten en musea, terwijl Traditionele Dorpelingen veel in en om het huis hobbyen, bijvoorbeeld door te puzzelen of handwerken.

Ambitieuze Trendvolgers besteden een groot deel van hun vrije tijd aan sporten, Actieve Vijftigplussers juist aan vrijwilligerswerk. En Ondernemende Internetgezinnen brengen de vakantie graag door op een camping of in een vakantiepark, terwijl Betrokken Senioren liever in een hotel of appartement vertoeven.

In de praktijk

De kennis van het thema vrijetijdsbesteding wordt ingezet voor onder andere:

  • Het vinden van nieuwe partners en samenwerkingsverbanden, door te kiezen voor organisaties die goed passen bij de vrijetijdsbesteding van de doelgroep. Bijvoorbeeld een sport- of clubmerk voor de sportieve typen.
  • Het personaliseren van campagnes, bijvoorbeeld door beelden te gebruiken die aansluiten bij de interesses van de doelgroep.

Weten wat dit onderzoeksthema voor elk GeoType inhoudt?

De vrijetijdsbesteding verschilt per type. Wilt u hier meer over weten? Of heeft u algemene vragen over dit thema? Laat uw informatie achter, dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

* Verplicht veld. 

GeoType? Wij vertellen er graag meer over!

Contact