De opbouw en inhoud
Voor het in kaart brengen van de levensstijl in Nederland voeren wij diverse marktonderzoeken uit. Hiermee wordt onder andere het koopgedrag van Nederland in kaart gebracht en onderzocht wat de merkvoorkeuren van de GeoTypen zijn. Zo creëren wij veel nieuwe inzichten, bijvoorbeeld over het on- en offline koopgedrag, de manier waarop de typen zich oriënteren op een aankoop en de motivaties om voor een bepaalde (web)winkel te kiezen.
Ieder GeoType is dus uniek en bevat kenmerkende informatie over koopgedrag. Zo bezoeken Huiselijke Families het liefst onafhankelijke vergelijkingswebsites om zich op aankopen te oriënteren, terwijl Traditionele Dorpelingen liever door reclamefolders bladeren.
Online Netwerkers doen een groot deel van hun aankopen online zodat zij producten en prijzen makkelijk kunnen vergelijken. Intellectuele Cultuurliefhebbers doen juist het merendeel van hun aankopen in een fysieke winkel omdat ze het steunen van lokale winkeliers belangrijk vinden en er goede ervaringen mee hebben.